لباس های چهارخانه مردانه را چگونه ست کنیم
استایل لباس زنانه و مردانه| خرید پیراهن، تیشرت| شلوار و دامن
ست کردن لباس زنانه و مردانه| خرید لباس و کفش

در سال های اخیر استفاده از طرح های چهارخانه جز جدا نشدنی استایل های کژوال و غیر رسمی برای خانم ها و آقایان به شمار می رود. انواع و اقسام پیراهن ها و تیشرت ها و شلوارها و حتی اکسسواری های چهارخانه تولید می شود و به خاطر استقبال بی نظیر آقایان، روز به روز مدل ها آپدیت می شوند و طرح های جدیدتر به بازار می آیند، اما بهترین شیوه ست کردن با لباس های چهارخانه چیست و چه رنگ هایی برای این گونه لباس ها پر طرفدارتر می باشد؟ این مقاله به بررسی ویژگی ها و نکات لباس چهارخانه مردانه پرداخته است.

تاریخچه لباس چهارخانه

پارچه چهارخانه از سال ۱۷۰۰ در اسکاتلند به وجود آمد. هنوز هم لباس رسمی مردان اسکاتلندی نوعی دامن چهارخانه می باشد. با مهاجرت تعدادی از اسکاتلندی ها به آمریکا، لباس چهارخانه وارد آمریکا شد و به مرور طرفداران خاص و سرسخت خود را پیدا کرد. این پیراهن ها در ابتدا به عنوان لباس کار استفاده می شد، ولی بعدها آنقدر محبوب شد و با استفاده توسط یکی از گروه های محبوب موسیقی طرفداران زیادی پیدا کرد و تا به شکل امروزی توسط عده زیادی از افراد استفاده می شود.

 

طرح و رنگ های مختلف لباس چهارخانه

لباس های چهارخانه در انواع پیراهن، شلوار، تیشرت و اکسسواری تولید می شود، اما از گذشته تا به امروز پر طرفدارترین نوع لباس چهارخانه را پیراهن تشکیل می دهد. پیراهن های چهارخانه در انواع رنگ بندی و طرح های چهارخانه ریز و درشت طراحی می گردند. پر طرفدارترین رنگ چهارخانه نزد آقایان چهارخانه قرمز، مشکی و سورمه ای، زرد می باشد. افراد با توجه به نوع اندام خود و همچنین سلیقه شخصی می توانند از چهارخانه های ریز و درشت استفاده کنند‌. به عنوان مثال افراد دارای اضافه وزن، بهتر است از پیراهن چهارخانه ریز و افراد لاغر اندام از چهارخانه درشت تر استفاده کنند.

 

فصل مناسب لباس چهارخانه

لباس های چهارخانه از جمله لباس هایی هستند، که به صورت چهار فصل مورد استفاده قرار می گیرند. در فصول گرم سال از پیراهن های چهارخانه نازک و خنک از جنس نخ پنبه و کتان و رنگ های روشن تر بهره میبرند و در فصول سرد سال از جنس چهارخانه های پشمی و رنگ های تیره تر چهارخانه استفاده می کنند. بنابراین لباس های چهارخانه فصل خاصی ندارند و در تمامی فصول سال با توجه به جنس آن ها قابل استفاده می باشد.

نحوه انتخاب پیراهن چهارخانه در مراسم مختلف

شما در مراسم ها و مهمانی های مختلف می توانید از انواع پیراهن های چهارخانه بهره ببرید. در مراسم رسمی باید از پیراهن های چهارخانه با طرح ریز و محو با یقه کلاسیک و شلوار پارچه ای استفاده کنید. سعی کنید رنگ چهارخانه با رنگ شلدار هماهنگ باشد و هیچگاه بیش از دو آیتم چهارخانه را در استایل خود استفاده نکنید، زیرا باعث شلوغ و درهم نشان دادن سبک و پوشش شما می گردد. در استایل های غیر رسمی و کژوال می توانید از انواع چهارخانه های ریز و درشت با توجه به سبک انتخابی و سلیقه شخصی استفاده کنید. هرچه چهارخانه ریزتر باشد اندام شما را جمع و جورتر و هرچه رنگ چهارخانه روشن تر باشد از حالت غیر رسمی خارج می شود، پس هنگام خرید پیراهن چهارخانه به رنگ و نوع طرح آن حتما دقت کنید.

 

نکات شلوار چهارخانه آقایان

شلوارهای چهارخانه مردانه طرفداران خاص خود را دارد، به خصوص در استایل های هنری و کژوال علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده است. شلوارهای چهارخانه در رنگ بندی روشن و تیره و طرح ریز و درشت تولید می گردد و همانند پیراهن، با توجه سلیقه شخصی و اندام خود می توانید به خرید هر کدام اقدام فرمایید.شلوارهای چهارخانه تیره همچون خاکستری و قهوه ای بسیار پرطرفدارار از سایر رنگ ها می باشند و هرچه طرح چهارخانه شلوار ریزتر باشد، جذابیت و زیبایی بیشتری را در استایل شما به نمایش خواهد گذاشت. دقت کنید انتخاب همزمان شلوار و پیراهن چهارخانه مجاز نمی باشد و شما تنها مجاز به استفاده از یک آیتم چهارخانه در استایل خود می باشید.

 

اکسسواری های چهارخانه

انتخاب اکسسواری طرح دار به ویژه طرح چهارخانه می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای استایل های ساده و تک رنگ به حساب آید. به عنوان مثال؛ انتخاب کراوات چهارخانه ریز سورمه ای همراه با پیراهن و شلوار مشکی می تواند انتخاب هوشمندانه ای به نظر برسد. شما همچنین می توانید از دستمال گردن در سبک های کژوال و کمربندها و کیف های پارچه ای چهارخانه در سبک غیر رسمی نیز بهره ببرید. البته دقت داشته باشید که هماهنگی رنگ و طرح را از یاد نبرید.

چند استایل پیشنهادی با لباس چهارخانه

۱-پیراهن چهارخانه قرمز مشکی طرح ریز همراه با تیشرت مشکی یقه گرد و شلوار جین راسته مشکی و کالج مشکی

۲-پیراهن آستین بلند چهارخانه درشت سبز و سورمه ای همراه با شلوار جین آبی و اسنیکرز آبی سورمه ای

۳-تفاوت پیراهن چهارخانه مردانه با انواع دیگر پیراهن های مردانه مشکی کرم به همراه شلوار کتان کرمی و کالج مشکی

۴-کت و شلوار چهارخانه سفید مشکی طرح ریز همراه با پیراهن و کفش کالج مشکی

۵-پیراهن اسپرت آستین بلند جذب مشکی شلوارجین جذب مشکی و جلیقه یا کت چهار خانه رنگی

 

منبع: ست من



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 19 مرداد 1400برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




کد تصویری